יום שבת, 28 באפריל 2012

ריאיון #11: ג'ירפות (וידאו)



איך מראיינים להקה שאתה מעריך ואפילו קצת מעריץ? אין ספק שזה מאוד מרגש. ג'ירפות מבחינתי היא ה-להקה. היא לא דומה לאף להקה אחרת, ההופעות שלה לא מזכירות אף הופעה אחרת, וגלעד כהנא אחד, שאין צורך לפרט עליו.
אז אחרי שנשמתי עמוק, תפסתי את שניים מחברי הלהקה: תומר מוקד (כלי מיתר) וארז רוסו (גיטרות) לשיחה קצרה על הציוד שהם מופיעים איתו, רגע לפני עלייתם לבמה במועדון הביט בחיפה.


ארז רוסו (37), שהתחיל את דרכו בלהקה בתור טכנאי הקלטה באלבומם הראשון - 'משוחח עם כיסא', הצטרף לאחריו באופן רשמי ללהקה בתור הגיטריסט. בהתחלה הוא התקשה עם הקצב הקומזיצי של השירים, אך לאחר מכן השתלב מצויין. תשימו במערכת את אלבומם השני - 'גג', ותקשיבו לעבודת הגיטרות שלו שם. מ'לכת' הגאוני ועד לסולו האדיר בסוף של 'קל'. אין ספק שהאלבום הזה שיכלל את המוזיקה של ג'ירפות, גם בטקסטים וגם בלחנים.

מעבר להיותו גיטריסט, רוסו מאייש גם את עמדת המפיק, וכרגע הוא עובד על האלבומים של יונתן טל ודידי ארז (שהיה המתופף הראשון של ג'ירפות, עד שאסי ששון החליף אותו). בין היתר, הוא גם עבד לאחרונה על מוזיקה לסרט של הבמאי נועם פנחס - 'הנכה המאושר והבודהיסט המיוסר', אשר יוצג ב-5.5 וב-12.5 במסגרת פסטיבל דוקאביב 2012. איזכור קטן לחומרי הסולו שלו באנגלית ניתן היה לשמוע בסרט 'ראיתי ג'ירפות בהודו'. מתי ייצא אלבום שלו? אין צפי עדיין.

גיטרות

רוסו נוהג להופיע עם 2 גיטרות חשמליות - פנדר סטארטוקאסטר דלוקס (עם האמבקר בברידג') מהשנים האחרונות וגיבסון לס פול סטנדרט משנת 92', וגיטרה אקוסטית TF450SMSB של Takamine עם פיקאפ של L.R Baggs מדגם M1.

הסטראט מימין, הלס פול משמאל ובאמצע - המגבר! (צילום: טלסו)

אקוסטית TF450SMSB של Takamine (צילום: טלסו)

פדאלבורד

אין ספק שמבחינת פדאלים רוסו נאמן מאוד ל-BOSS. חברות בוטיק זה לא הצד החזק שלו, ועדיין, למרות שרבים משמיצים את החברה הזאת, רוסו מצליח להציל את הכבוד האבוד שלהם!


שורה עליונה (מימין לשמאל):
Digitech Whammy
Crybaby GCB-95
Boss Compression Sustainerc CS-3
Boss Super OverDrive SD-1
Boss OverDrive OD-3
Marshall Jackhammer

שורה תחתונה (מימין לשמאל):
Boss Chromatic Tuner TU-2
Boss Tremolo TR-2
Marshall Supervibe Chorus
Boss Digital Delay DD-6
Boss Digital Delay DD-3

מגבר

2 הגיטרות החשמליות מחוברות דרך הפדאלבורד הישר לראש 'חלילית', "חבוט ועלוב, אבל נשמע יותר טוב מכל Marshall ששמעתי אי-פעם." מספר רוסו. הדגם המדוייק הוא 120W MP. למעשה הוא רפליקה של מגבר Marshall ש'חלילית' היו מייצרים בעצם אחד לאחד לפי המעגלים של החברה. הסאונד היה כ"כ טוב שמוזיקאים פה בישראל הפסיקו לקנות את ה-Marshall ובחרו ב'חלילית'. בעקבות איומי תביעה של Marshall נגמרה סאגת ייצור המגברים של 'חלילית'.

Halilit 120W MP (לחצו להגדלה כדי לראות את הטקסט בעברית על המגבר)

הראש מחובר לבוקסה Fender Super Reverb משנות השמונים, שלמעשה במקור הוא מגבר קומבו שהוצא ממנו הראש.



תומר מוקד (גיטרה חשמלית, מנדולינה, כינור וכלי מיתר נוספים) החל את דרכו בלהקה דרך יהוא ירון, לאחר שהיא חיפשה מישהו שיוכל למלא להם תפקידי נגינה משתנים. מוקד הצטרף ללהקה לפני שנה וחצי רגע לפני הסיבוב של 'אין כניסה לפילים' לאחר ג'אם סשן מוצלח. אם השם שלו נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים. מוקד מנגן גם עם מוש בן-ארי, מיכה שטרית, אים כורם ומוזיקאי אינדי משתנים - רני שחר, ג'ודי ענתבי ועוד.

כלי נגינה

מוקד נוהג להופיע בהופעות של ג'ירפות עם מנדולינה, כינור וגיטרה חשמלית. שלושתן מחוברות לפדאלבורד דרך A/B/C Switch שדני אברג'יל מ-piggyfx בנה. מה שמיוחד בה שגם היציאות משתנות. המנדולינה והכינור מחוברות ל-D.I, והגיטרה החשמלית מחוברת למגבר. בנוסף, תומר בעליהן של גיטרת רבע נפח של גיבסון, פנדר יגואר וטלקסטר. אליהם מצטרף אוסף של כלים אתניים הכולל בוזוקי יווני איכותי, מנדולינות ועוד.

פדאלבורד

מפלצת קטנה עם מלא כבלים. piggyfx A/B/C switch.


מוקד לא מפחד לחפש סאונדים חדשים ומעניינים, אין חוקים ומוסכמות - ניסויים על ניסויים. כינור עם דיסטורשן ודיליי או כינור עם אוקטבר, גיטרה עם pitch shifting וריוורב חללי, ועד אבות המזון ברוקנ'רול - גיטרה מייללת ואוברדרייב פשוט. piggyfx תופס לו הרבה נדל"ן על הבורד עם שני פדאלים של Eventide שמערבלים לו את הסאונד לטווח רחב ומגוון מאוד.



שורה עליונה (מימין לשמאל):
piggyfx compressor
Boss Super-Octave OC-3
piggyfx lard booster
Eventide Harmonizer PitchFactor

שורה תחתונה (מימן לשמאל):
Boss Super OverDrive SD-1
piggyfx morbo (overdrive)
piggyfx tremolo
Eventide TimeFactor
Line 6 Verbazilla

מגברים

תומר מוקד בעליהם של 2 מגברי Fender: האחד, Blues Deluxe Reissue, והשני Twin Reverb.

Fender Blues Deluxe Reissue

Fender Twin Reverb


ג'ירפות
http://www.girafot.org
https://www.facebook.com/girafot

תגובה 1:

  1. הירידה על boss קצת מיותרת לדעתי.BOSS SL-20 נגיד,זה לא אפקט מגניב בענייך?

    השבמחק